پاتوق

شبکه اجتماعی پاتوق | رفاقت، سرگرمی، رقابت

دانلود مستقیم
efootball Pes 2023 Mobile

پی اس 2023 اندروید

efootball Pes 2023 Mobile
طراحی لوگو و آموزش رایگان طراحی لوگو با لوگونگار
جدید

طراحی لوگو و آموزش رایگان طراحی لوگو با لوگونگار

آگهی
21 جولای 2022

بدون دیدگاه

مهم ‌ترین هدفی که در طراحی لوگو لوگو نگار دنبال می‌شود ثبت و ماندگار شدن یک محصول و یا یک برند در ذهن ‌ها  است، در چنین حالتی رونق کسب ‌و کار در تجارت اتفاق خواهد افتاد شد. لوگو ها در واقع آرم‌، نشانه‌ یا همان عناصر گرافیکی هستند که به‌ طور خاص طراحی و یا به سبک خاصی از حروف نوشته می‌شوند. لوگو ها نشان ‌دهنده‌ ی یک نماد برای مشتری هستند، طراحی لوگو، یک طرحی متمایز و ملموس است که برای شناساندن یک مجموعه به کابران صورت می‌گیرد. در واقع لوگو ها هویت یک کسب‌ و کار و یا یک برند هستند.

لوگونگار

آموزش طراحی لوگو حرفه ای و رایگان با لوگونگار

لوگونگار حرفه ای ترین شرکت طراحی لوگو، آرم شرکت و طراحی برند در ایران با نزدیک 16 سال سابقه درخشان می باشد. این شرکت تاکنون بیش از 500 پروژه موفق داخلی و خارجی در کارنامه خود دارد که می تواند بهترین انتخاب شما برای آموزش طراحی لوگو بصورت رایگان باشد.

اهمیت لوگو در کسب ‌و کار

در حقیقت لوگو ها سبب موفق شدن هر کسب ‌و کار می‌باشند و هر برند مطرحی که در بازار وجود دارد با یک لوگوی مخصوص که نمایانگر آن برند می‌باشد شناسایی می‌شود.

شما باید بدانید لوگو ها تنها نماد های زیبا نیستند آن‌ ها نقش و عملکرد بسیار مهمی در نمایش حرفه‌ ای کسب ‌و کار دارند لوگوها می‌توانند یک کسب ‌و کار را نسبت‌ به دیگر شغل ‌ها متمایز کرده و به‌ عبارتی سبب درخشیدن آن شوند . یک لوگوی منحصر به ‌فرد می‌تواند یک شرکت و یا یک برند را منحصر به ‌فرد کند. نشان تجاری شما باید واضح و مفهوم باشد و سبب گیج شدن و سردرگمی در مشتریان نشود. لوگو ها به ‌راحتی می‌توانند پیغام‌ های مهمی را به مخاطبان برسانند و سبب ایجاد ذهنیت ماندگار بسیار درخشانی در آن ‌ها شوند.

نکات مهم در طراحی لوگو

نکات مهمی که در طراحی لوگو باید رعایت کنید

اکثر افراد تصور می‌کنند هنگام طراحی لوگو هرچه لوگوی آن ‌ها راز آلود تر باشد حرفه آن‌ ها را بهتر پیاده‌ سازی می‌کند. درحالی‌ که این‌ موضوع از مهم ‌ترین عواملی است که باعث تخریب و کارایی یک لوگو می‌شود. طراحی لوگو هر اندازه که ساده‌ تر باشد برای مخاطب قابل ‌درک تر خواهد بود و شخص به ‌راحتی می‌تواند، معنای واقعی آن را پی ببرد و دیگر سردرگمی و احساس نا مفهومی در آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

از دیگر نکاتی که در هنگام طراحی لوگو باید به آن توجه شود طرح دائمی برای کسب ‌و کار می‌باشد. شما باید در نظر بگیرید که لوگوی طراحی ‌شده برای توسعه کسب ‌ و کار، مربوط به زمان خاصی نباشد و هر چه ساده‌ تر طراحی شود ماندگاری آن و شناسایی برند نیز بهتر خواهد بود.

سبک ‌های مختلف طراحی لوگو

لوگو ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر شکلی می‌توان آن‌ها را به ۳ دسته کلی تقسیم کرد؛ نوشتاری، ترکیبی و تصویری! در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هر کدام از این لوگو ‌ها بپردازیم.

 لوگو های نوشتاری

نام دیگر لوگوی نوشتاری لوگو تایپ‌ نیز می‌باشد. طراحی این مدل از لوگو ها با کمک نام و برند، حرفه یا شغل صورت می­گیرد، که بتواند نظر هر بیننده را به خود جلب کند و بسیار خوانا و قابل ‌فهم باشد.

لوگو های تصویری

همان گونه که از نام این لوگو ها پیداست لوگوی تصویری به کمک شکل ‌ها و عکس‌ های متنوع طراحی می‌شوند. نکته‌ی اصلی‌ که در طراحی لوگو های تصویری باید بدانید این است که تصاویر و نماد های مربوطه در آن ‌ها باید به گونه‌ ای طراحی شود که کاملاً با برند مورد نظر همخوانی داشته و پوشش ‌دهنده آن باشد.

 لوگوی ترکیبی

از دیگر راز های برنده شدن استفاده از لوگو های ترکیبی است که امروزه کاربرد های فراوانی در عرصه موفقیت هر کسب ‌و کاری دارند. از ترکیب دو لوگوی نوشتاری و تصویری، لوگوی ترکیبی ایجاد می‌شود. ترکیب کردن حروف و تصاویر یک ایده بسیار خلاقانه در عرصه طراحی گرافیکی می‌باشد و ماندگاری بسیاری در ذهن مخاطب دارند.

به‌ صورت کلی لوگو ها از هر نوعی که باشند در اولین قدم و نکته‌ ای که باید در هنگام طراح به آن توجه ویژه شود این است که پوشش دهنده‌ ی هم‌ معنا ، هم مفهوم و نام ببرند و یا نام تجاری آن باشد تا بتواند در عین ‌حال هم به معرفی شغل بپردازد و هم سبب ماندگاری در ذهن مخاطب شود.

لوگوی مونوگرام

در واقع مونوگرام می‌تواند شامل حرف اول یا چند حرف یک برند یا یک اسم تجاری و یا حتی نام یک شرکت باشد.  لوگو هایی که به‌ صورت مونوگرام طراحی می‌شوند، بسیار خلاقانه هستند چرا که ذاتاً در سبک مونوگرام قرار دارند. مونوگرام سبکی بسیار زیبا در طراحی است و همواره دست بازی را به طراح لوگو خواهد داد و طراح  می‌تواند از عناصر خلاقانه ‌ای در طراحی آن استفاده کند.

 لوگوی انتزاعی

لوگوی انتزاعی یک لوگوی خاصی است که از تصاویر در طراحی آن استفاده می‌شود، در واقع به‌ جای تصاویر قابل ‌درک در لوگوی تصویری همچون لوگوی پرنده توییتر از چند فرم یا شکل انتزاعی استفاده می‌شود تا به ‌راحتی بتواند پیام مفهومی را به طرف مقابل برساند. جالب است بدانید لوگوی طراحی ‌شده شرکت آدیداس و یا پپسی نیز در دسته لوگوهای انتزاعی قرار دارد.

 لوگوی مینیمال

همان ‌طور که می‌دانید امروزه استفاده از طراحی مینیمال در تمامی فیلد ها بسیار استفاده می‌شود مینیمال یک روش برای پیاده ‌سازی لوگو بوده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته ‌است. در این سبک طراحی با حداقل و ساده ‌ترین اشکال یک لوگو صورت می‌گیرد و به زیبایی می‌تواند برند و کسب ‌و کار را معرفی کند. نکته قابل ‌فهمی که در این ‌جا وجود دارد این است، سادگی بیش از حد لوگو نباید به زیبایی آن ضربه بزند. در طراحی مینیمال تمامی المان‌ ها به ‌سادگی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند اما ریسک انتخاب این سبک بسیار بالا است و در عین‌حال باید بتواند به ‌راحتی هویت و ارزش‌ های یک کسب ‌و کار را به رخ مخاطب بکشد. از مزیت ‌های طراحی لوگو به سبک مینیمال ماندگاری بسیار بالا و اثرگذاری بسیار سریع آن می‌باشد .

لوگوی سه ‌بعدی

همان ‌طور که می‌دانید در دنیای طراحی ، طراحی سه‌ بعدی جذابیت بسیار بالایی برای هر شخصی دارد . در سبک طراحی لوگو و روش سه ‌بعدی یک لوگوی تصویری ساده به یک لوگوی سه ‌بعدی تبدیل می‌شوند. لوگو های سه ‌بعدی در گذشته برای شغل‌ های کلاسیک و رسمی بسیار کاربرد داشته ولی امروزه می‌تواند یکی از جذاب ‌ترین طراحی ‌ها برای هر کمپانی و یا شرکتی محسوب شود.

به‌ طور مثال لوگوی فایرفاکس یا یونیورسال از این دسته لوگوها می‌باشند . خاص بودن و جذابیت بصری بسیاری از لوگو های سه‌ب عدی سبب شده در دنیای امروز جایگاه ویژه ‌ای برای آن ‌ها وجود داشته باشد. استفاده از این لوگو ها بسیار رواج پیدا کرده و در واقع می‌توان گفت این سبک از طراحی از جذاب ‌ترین و موفق ‌ترین طراحی‌ های سبک جدید می‌باشد .

 

‫0/5 (0 امتیاز )

مطالب مشابه Similar to

دیدگاهتان را بنویسید Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.