مجیک فالوور

مجیک فالوور | خدمات شبکه های اجتماعی

آرون بانک

آرون مارکت

stp trading

STP Trading

آموزش سئو؛ ۹ تکنیک سئو کلاه سیاه
جدید

آموزش سئو؛ ۹ تکنیک سئو کلاه سیاه

9 سپتامبر 2021

بدون دیدگاه

استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه به راحتی می توانند سبب نابودی وبسایت شما بشوند! اما متاسفانه برخی از متخصصان سئو از این روش ها استفاده می کنند و کارفرما هم اطلاعی از آن ندارد. به همین دلیل در این مقاله می خواهم به آموزش روش های سئو کلاه سیاه بپردازم تا بتوانید تشخیص دهید کدام تکنیک سیاه است یا سفید.

با من همراه باشید…

rpo1

آها قبل از اینکه سراغ آموزش بریم بگم من کی هستم؟ من محمد نصیری مدیر و موسس سایت وبین سئو یکی از برترین سایت های آموزش سئو پیشرفته ایران که در سال 97 راه اندازی شد. من فعالیت در فضای وب و کسب درآمد اینترنتی را از سال 91 با یک فروشگاه اینترنتی چاپ تیشرت و ماگ شروع کردم و همون موقع طعم شیرین فروش اینترنتی رو چشیدم.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یا بلک هت سئو (Black Hat SEO) یکی از ۳ متد اصلی سئو می باشد. همانطور که در صفحه آموزش سئو سایت وبین سئو توضیح داده ام، سایر متدهای سئو عبارت اند از سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید.

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از روش های پرخطر سئو می باشد که همگی برخلاف قوانین گوگل هستند.

به عنوان مثال اگر گوگل به شما گفته است که اجازه ندارید خودتان برای خودتان بک لینک بسازید، این یعنی ساخت بک لینک یکی از کارهای مربوط به سئو کلاه سیاه است! اگر هم به حرف گوگل عمل نکنید، شما را جریمه کرده و ممکن است از نتایج جستجو خود حذف کند!

حال خیلی از متخصصان سئو یا به عبارتی همه متخصصان سئو ایرانی از این روش ها استفاده می کنند! موافق نیستید؟ آیا سئوکاری را می شناسید که لینک سازی نکند!؟ 😊

اما چرا با وجود اینکه استفاده از روش های سئو کلاه سیاه خطراتی در پی دارد، همه از این روش ها استفاده می کنند!؟

بخش بعدی را بخوانید…

تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه

سئو کلاه سفید یعنی بهینه سازی سایت در چهارچوب قوانین گوگل، که تقریبا هیچ کسی در ایران به آن عمل نمی کند!

اما چرا؟ تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه در چیست؟

سئو کلاه سفید معمولا نیاز به زمان بیشتری دارد تا اثربخشی خود را نشان دهد و به همین دلیل خیلی از متخصصان به سئو بلک هت روی می آورند.

نکته دیگر مربوط به فرهنگ وبمستری در ایران است چرا که یکی از فاکتورهای سئو، لینک بیلدینگ است که در ایران به صورت کلاه سفید به سختی صورت می گیرد! شما در خارج از کشور اگر محتوای مفیدی بنویسید، افراد دیگر به شما لینک می دهند اما در ایران چنین نیست!

بنابراین در همین یک مورد همه متخصصان مجبور می شوند خودشان به صورت دستی اقدام به ایجاد بک لینک کنند.

اما سئو کلاه سیاه فقط ساخت بک لینک نیست. همه می دانند لینک سازی کلاه سیاه است و باز هم آن را انجام می دهند، اما در این مقاله قرار است به روش های کلاه سیاهی بپردازیم که خیلی از افراد و خصوصا کارفرماها نمی دانند.

پس حتما ادامه مقاله را بخوانید تا با این روش ها آشنا شوید…

آموزش ۹ مورد از تکنیک های سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه به ندرت در خارج از کشور اجرا می شود اما در ایران برعکس است.

در این بخش می خواهم ۹ مورد از مهمترین روش های سئو کلاه سیاه را به شما بگویم و در هر بخش هم به شما می گویم که خطر استفاده از این روش چقدر است.

برخی از روش هایی که در ادامه ذکر می شود، هر روزه توسط ما انجام می شوند و مشکل چندانی ایجاد نمی کنند اما برخی دیگر بشدت خطرناک هستند!

پس ادامه مقاله را به دقت بخوانید و از این به بعد حواس خود را هنگام استفاده از سئو بلک هت جمع کنید!

۱/ لینک سازی غیرطبیعی

به طور کلی فرآیند «لینک سازی» جز سئو کلاه سیاه است چون اساسا گوگل با «ساخت» لینک مشکل دارد! به عقیده گوگل، محتوای شما باید آنقدر مفید باشد تا خود افراد با میل خود به شما لینک بدهند.

بنابراین به هر شکلی که برای خود لینک بسازید، در واقع از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید. اما مشاهده می کنید که در ایران تقریبا ۱۰۰% سایت ها برای خود لینک می سازند.

اما توجه کنید که همیشه اینقدر راحت نمی توانیم درباره لینک بیلدینگ صحبت کنیم و از آن نترسیم!! برخی از روش های لینک بیلدینگ از بقیه آنها خطرناک تر بوده و احتمال شناسایی توسط گوگل و جریمه شدن را افزایش می دهد :

تبادل لینک
خرید بک لینک
دریافت بک لینک از سایدبار یا فوتر
دریافت لینک به تعداد زیاد در مدت زمان کم
دریافت بک لینک زیاد از دایرکتوری ها
دریافت بک لینک زیاد از کامنت ها
ساخت PBN ها
و …
این موارد معمولا خطرناک ترین روش های سئو کلاه سیاه در رابطه با لینک بیلدینگ هستند که به هیچ وجه نباید آنها را انجام دهید.

۲/ تولید محتوای اتوماتیک

یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، تولید و انتشار محتوای اتوماتیک است. محتوای اتوماتیک یعنی متن هایی که خودشان بصورت خودکار ساخته می شوند و معمولا نظارت یک انسان بر روی آنها نیست.

این گونه محتواها معمولا مفهوم و معنی خاصی برای یک کاربر ندارد و به شدت برای کلمه کلیدی بهینه سازی شده اند.

به عنوان مثال دو نمونه از روش های تولید چنین محتواهایی عبارتست از :

مقالات سایت های انگلیسی را به Google Translate بدهید و سپس ترجمه آن را مستقیما در سایت خود منتشر کنید، بدون آنکه آن را ویراستاری کنید!

کلمه کلیدی مدنظر خود را در گوگل جستجو کنید و محتواهای صفحه اول نتایج را با هم ترکیب کنید و بدون ویراستاری آن را در سایت خود منتشر کنید!

۳/ پنهان کاری یا Cloaking

در این روش محتوایی که ربات گوگل در سایت شما مشاهده می کند با محتوایی که کاربر می بیند متفاوت است.

به عنوان مثال هنگامی که ربات گوگل وارد سایت شما می شود، یک محتوای با کیفیت همراه با تصویر و ویدیو می بیند اما هنگامی که کاربر وارد صفحه می شود محتوا به کلی تغییر کرده است!

معمولا هکرها از این روش استفاده می کنند. به این ترتیب که محتوای مدنظر خود را به گوگل نشان می دهند که در این محتوای برای خود لینک سازی های مخصوصی انجام داده اند، اما مدیر سایت و سایر کاربران چیزی نمی بینند!

۴/ محتوا یا لینک پنهان

اگر جز آن دسته از افرادی باشید که چراغ سبز افزونه Yoast برای شما حیاتی باشد، می توانید به این تکنیک خطرناک متوسل شوید!!

طبق تجربه، گاهی اوقات اگر بخواهید محتوا را برای کاربر بنویسید، لازم است که یک سری تغییرات در آن بدهیم که متاسفانه سبب زرد یا قرمز شدن چراغ یوآست می شود!

اشتباهی که خود من هم قبلا انجام می دادم این بود که خوانایی محتوا را تغییر می دادم تا فقط چراغ یوآست سبز شود! اما سئوکاران کلاه سیاه روش های بهتری دارند!

آنها محتوایی بهینه شده برای گوگل می نویسند و آن را به روش های زیر مخفی می کنند :

  • استفاده از متن سفید بر روی زمینه سفید
  • استفاده از سایز فونت ۰
  • مخفی کردن لینک ها در کاراکترهای کوچک مانند نقطه
  • و …

البته خوشحال نباشید که برای مشکلتان راه حلی پیدا شده است! گوگل به دلیل دسترسی به فایل های css صفحه، خیلی راحت این موارد را تشخیص داده و شما را جریمه می کند 😊

۵/ استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی (Keyword Stuffing)

در چندسال گذشته اگر درصد حضور یک کلمه در یک صفحه زیاد می بود، نشان دهنده ارتباط زیاد آن صفحه با کلمه جستجو شده بود و بنابراین می توانست به رتبه های بالا در گوگل دست پیدا کند، اما امروزه این گونه نیست!

امروزه نه تنها این روش دیگر جواب نمی دهد، بلکه استفاده از آن می تواند موجب جریمه شدن سایت شما شود.

بنابراین شور کلمه کلیدی را درنیاورید! در حداعتدال از آن استفاده کنید وگرنه …

۶/ انتشار محتوای کپی

الگوریتم پاندا گوگل شدیدا مراقب است تا مبادا محتوای کپی به صفحه اول گوگل راه پیدا کند!

بنابراین اگر جز آن دسته از وبمسترهایی هستید که حوصله تولید محتوا ندارید، بدانید که جریمه گوگل در کمین است!

سعی کنید همیشه و در هر شرایطی محتوای شما یونیک، نسبتا طولانی و با کیفیت باشد.

۷/ چرخش محتوا

تکنیک سئو کلاه سیاه چرخش محتوا تا حدودی شبیه کپی کردن محتواست، با این تفاوت که در این تکنیک محتوای کپی شده تا حدودی تغییر می کند.

متاسفانه یا خوشبختانه برای زبان فارسی نه اما برای زبان انگلیسی ابزارهایی وجود دارد که محتوای کپی شده را دریافت می کنند، جملات و کلمات آن را تا حدودی تغییر می دهند و در نهایت یک محتوای نسبتا جدید به شما تحویل می دهند.

حقیقت این است که هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده است که یک ربات بتواند یک محتوای قابل فهم را به این شکل تولید کند. بنابراین نه تنها این محتوا برای کاربر مناسب نیست، بلکه گوگل هم به راحتی متوجه می شود و جریمه !

۸/ کامنت های اسپم

اگر وبسایت داشته باشید که در آن امکان ارسال کامنت وجود داشته باشد، قطعا و بدون شک تا بحال کامنت های اسپم را دیده اید!

این یکی از صدها کامنتی است که هر روزه برای من ارسال می شود اما توسط افزونه akismet به صورت خودکار حذف می شود. این کامنت ها توسط ابزارهایی به صورت خودکار ایجاد می شوند و معمولا تعداد زیادی در روز برای شما کامنت ارسال می شود.

اگر ارسال کامنت در سایت شما آزاد باشد و نیاز به تایید مدیر سایت نداشته باشد، ممکن است بعد از مدتی ببینید که تعداد زیادی از این کامنت ها در زیر پست های شما ثبت شده است.

این کامنت ها نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را به کاربر القا می کند، بلکه به موتورهای جستجو می گوید که صفحه سایت شما آلوده و اسپمی شده است. بنابراین احتمال جریمه کردن سایت شما وجود دارد! (آش نخورده و دهن سوخته!)

بنابراین حتما حواستان باشد که تنها بعد از تایید خودتان کامنت ها در سایتتان نمایش داده شود. همچنین اگر سایت وردپرسی دارید، می توانید برای حذف خودکار چنین کامنت هایی از افزونه های مربوط به این کار، مانند اکیسمت (Akismet) استفاده کنید.

۹/ دزدی اعتبار دامین

در این روش نسبتا خلاقانه اما سیاه، فرد متخلف اقدام به خرید دامین های مشابه دامین برندهای شناخته شده می کند.

به عنوان مثال اگر همین الان به آدرس Irancell.com مراجعه کنید، می بینید که در اختیار «سایت رند» است و متعلق به شخص خاصی نیست و می توانید آن را بخرید.

پس از خرید چنین دامین هایی، معمولا افراد اقدام به ریدایرکت کردن یا درج تبلیغات گران قیمت در سایت مذکور می کنند، اما این کار چه سودی برای آنها دارد؟!

احتمالا می دانید که سایت ایرانسل بازدید دایرکت زیادی دارد و بخشی از این افراد اشتباهی فکر می کنند ایرانسل .com نیز دارد و بنابراین ناخواسته وارد این سایت می شوند!

به عنوان یک مثال واقعی، همین حرکت سیاه برای وبین سئو اتفاق افتاده بود! و آدرسی شبیه به آدرس اصلی ساخته بودند و دوره های آموزش سئو وبین سئو را می فروختند!!! همانطور که گفتم این وبسایت ادعای ارائه خدمات سئو را دارد، اما خودش دست به دامن اعتبار وبین سئو شده است! موفق باشی

خوشبختانه برای سئوکاران کلاه سیاه و متاسفانه برای ما، در خارج از کشور می توان از این افراد برای سواستفاده از برند شکایت کرد اما در ایران فکر نمی کنم چنین کاری امکان پذیر باشد!

rpo2

منبع خبر https://www.webinseo.com

شاد فیلم

شاد فیلم

اوانو

اپلیکیشن اوانو | Ewano

مطالب مشابه Similar to

دیدگاهتان را بنویسید Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *