

9 مزایای کاربردی استفاده از گوگل ادز یا تبلیغات گوگل
آگهیاگر به عنوان یک تبلیغاتچی قصد دارید از تعداد بسیار زیادی جستجو که به صورت روزانه در گوگل انجام می شود سود ببرید و توجه کاربران را در این فضا به خود جلب کنید، هیچ راهی بهتر از استفاده از گوگل ادز نیست.
اما گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز یک برنامه تبلیغاتی آنلاین است. این برنامه به شما اجازه میدهد تا سایت خود را در معرض نمایش برای کسانی قرار دهید که به کالا یا خدمات شما علاقهمند هستند. پلتفرم گوگل ادز بر اساس تبلیغات کلیکی موسوم به PPC کار میکند. یعنی شما به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات انجام میشود پول پرداخت خواهید کرد.
استفاده از گوگل ادز به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مزایای زیادی دارد که در ادامه مقاله به ۹ مورد از آنها خواهیم پرداخت.
۱. افراد زیادی از گوگل استفاده میکنند
گوگل امروز فقط یک برند نیست. بلکه تبدیل به یک فعل در فرهنگهای لغات شده است. به عنوان مثال فرهنگ لغت مریام وبستر فعل گوگل را اینگونه تعریف میکند: استفاده از موتور جستجوی گوگل برای به دست آوردن اطلاعات در اینترنت.
اکنون اغلب مردم جهان برای پاسخ به سوالات خود ابتدا به گوگل مراجعه میکنند. مردم هر مشکلی داشته باشند، از درد کمر گرفته تا پایین بودن بازدیدکنندگان سایت، سعی میکنند راهحل و پاسخهای خود را از طریق گوگل به دست آورند.
در گوگل روزانه ۵ میلیارد جستجو انجام میشود که نشان از محبوبیت این موتور جستجو دارد. در این میان افرادی نیز هستند که به دنبال کالا یا خدماتی میگردند که شرکت شما نیز آن را ارائه میکند. بنابراین اگر سعی کنید نیاز آنها را به خوبی برطرف کنید، حتی اگر به کمک تبلیغات در رتبه اول گوگل قرار گرفته باشید، مشتریان شما را به رقبایتان ترجیح خواهند داد.
۲. مناسب برای هرگونه هدفگذاری
گوگل ادز برای تمامی کسبوکارهای اینترنتی با هر چشماندازی میتواند مناسب و مفید باشد.
شاید کلمات کلیدی کوتاهتر گرانتر باشند مانند عبارت «نرمافزار حسابداری» و مناسب کسبوکارهای بزرگتر. اما اگر کسبوکار شما کوچک است میتوانید روی عبارات بلندتر مانند «نرمافزار حسابداری برای بازاریابان فریلنسر» یا چیزهایی شبیه به این که ارزانتر است سرمایهگذاری کنید. این دسته عبارتها میتواند توجه افرادی را که معمولا جستجوی خود را به صورت کامل تایپ میکنند جلب کند. این افراد نیز معمولا برای دریافت خدمات و… از یک سایت مصممتر هستند.
شما میتوانید با مبالغ کمی شروع به تبلیغ کنید و حتی تعیین کنید به صورت ماهیانه چه میزان قصد دارید تا برای تبلیغات خود خرج کنید. در صورتی که مشاهده کردید این تبلیغات برای شما سودمند است میتوانید از ماههای بعدی مبالغ بیشتری را روی کمپین تبلیغاتی خود سرمایهگذاری کنید.
۳. جذب کاربرانی که خود پیش قدم شدهاند
یک فرق بزرگ بین تبلیغات از طریق گوگل ادز و روشهای دیگر تبلیغات این است که در این حالت خود کاربران پیشقدم شدهاند و به دنبال کالا یا خدمات خاصی هستند.
اما مردم، به عنوان مثال، در شبکههای اجتماعی معمولا از تبلیغات استقبال نمیکنند و به دنبال مطالب دیگری هستند.
به همین دلیل سرمایهگذاری روی گروه اول اشخاص که خودشان برای خرید یا دیدن مطلبی خاص پیشقدم شدهاند معقولتر است. این افراد قابلیت بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را دارند. با استفاده از گوگل ادز و با حضور در رتبههای اول گوگل شما نیز میتوانید به این مشتریها دسترسی داشته باشید.
۴. کنترل کامل و همیشگی روی کمپین تبلیغاتی
قبلا وقتی فضای تبلیغاتی در یک سایت را میخریدید فقط سعی میکردید تا حد ممکن افراد بیشتری تبلیغ شما را ببینند. شاید با خودتان فکر کنید چه خوب میشد اگر این تبلیغ فقط به افرادی نشان داده میشد که احتمالا از شما خرید میکنند. بدین صورت وقت و هزینه شما کمتر هدر میرفت.
امروز به کمک برنامههای خاص تبلیغاتی مانند گوگل ادز میتوانید کاری کنید که تبلیغات شما به مشتریان هدف شما نشان داده شوند و بدین صورت در وقت، انرژی و هزینه خود صرفهجویی کنید.
۵. نتیجه کمپین خود را به صورتی که به راحتی قابل درک باشد از گوگل ادز دریافت کنید
اگر ندانید کجا اشتباه کردهاید در آینده نیز اشتباه خود را تکرار خواهید کرد و بدین ترتیب پیشرفتی در کار نیست. برخی از پنلهای تبلیغاتی آنچنان پیچیده هستند که امکان ارزیابی را به مشتریان خود نمیدهند.
خوشبخانه گوگل ادز نتایج را به صورتی ساده و آسان برای فهمیدن به شما ارائه میکند. در این پلتفرم میتوانید اطلاعاتی از قبیل میزان کلیک، میزان نمایش، هزینه برای هر کلیک و… را به آسانی مشاهده کنید. اگر گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس شما نیز متصل باشید قادر خواهید بود جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.
به عنوان مثال قادر خواهید بود تا مشاهده کنید که ویزیتورهای سایت شما هنگام بازدید چه کاری انجام میدهند. مثلا روی کدام لینکها کلیک میکنند و از کدام صفحات به ترتیب بازدید میکنند. و چقدر در این صفحاتی که باز کردهاند زمان خود را سپری میکنند.
۶. در گوگل ادز میتوانید زودتر از سئو نتیجه بگیرید
سایتهایی که آنها را به صورت ارگانیک در رتبههای اول گوگل مشاهده میکنید، علاوه بر محتوای درجه یک، حتما بکلینکهای زیادی هم دارند. اما سئو چیست ؟ به مجموعه اقداماتی که برای حضور ارگانیک سایت در رتبههای اول گوگل صورت میگیرد سئو میگویند. معمولا مدت زیادی طول میکشد تا سایتها به رتبههای اول گوگل برسند. برخی از سایتها نیز هرگز رتبه خوبی دریافت نمیکنند. در کل سئو سایت یک فرآیند بلند مدت است.
از سوی دیگر استفاده از گوگل ادز این مشکلات را ندارد و یک فرآیند بسیار سریع است و با پرداخت هزینه میتوانید در رتبههای خوب گوگل قرار بگیرید.نیازی به بکلینکهم نخواهید داشت. البته باید محتوای خوبی داشته باشید تا کاربران بعد از کلیک سایت شما را ترک نکنند.
۷. افراد بیشتری را به کمک گوگل ادز با برند خود آشنا کنید
هرگاه نام گوگل ادز میآید مردم اغلب به فکر افزایش ترافیک وبسایت میافتند. با این حال گوگل ادز مزایای دیگری نیز دارد. یکی از این مزایا افزایش آگاهی مردم از برند است.
با حضور لینک وبسایت شما در رتبههای برتر گوگل، حتی اگر افراد روی لینک سایت شما کلیک نکنند، حداقل نام برند شما را خواهند دید. هرچه برند شما بیشتر در معرض دید دیگران باشد افراد بیشتری به آن اعتماد کرده و احتمال خریدن توسط آنها بیشتر است.
۸. نرخ تبدیل بیشتری را به دست آورید
معمولا شبکههای تبلیغاتی به شما اجازه میدهند تا هر نوع صفحهای از صفحات خود را برای تبلیغ به آنها بدهید. اما اگر شما به کاربران قول مطلبی را داده باشید اما با کلیک بر روی آن، کاربران به صفحه دیگری منتقل شوند این یک تجربه کاربری بسیار ضعیف را برای آنها ایجاد خواهد کرد.
اما گوگل چون سعی دارد بهترین مطالب را، حتی در تبلیغات به کاربران نشان دهد کیفیت صفحه فرود (یعنی صفحهای که کاربران بعد از کلیک بر روی تبلیغ وارد آن میشوند) نیز برایش مهم است.
باید سعی کنید متن شما دقیقا مناسب تبلیغ شما باشد و به نحوی باشد که کاربران پاسخ خود را دریافت کنند.
عدم رعایت این مورد میتواند بر جایگاه شما و هزینه تبلیغاتی شما در گوگل ادز تاثیرگذار باشد.
۹. نرخ بازگشت هزینه در تبلیغات خود را با هربودجهای که دارید افزایش دهید
علاوه بر اینکه در گوگل ادز مجبور هستید یک صفحه فرود مناسب برای تبلیغات خود تهیه کنید تا نتایج خوب بگیرید، گوگل ادز استراتژیهای مختلفی برای اهداف مختلف دارد که بنا بر هدف خود میتوانید از آنها استفاده کنید:
CPC: که پرداخت به ازای هرکلیک است و مناسب زمانی است که میخواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
CPM: که پرداخت به ازای هر نمایش است و مناسب زمانی است که بخواهید افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید.
CPA: که پرداخت به ازای هر اقدام میباشد (مانند خرید یا ثبتنام) و مناسب زمانی است که بخواهید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.
اگر از لحاظ فنی قادر نیستید با گوگل ادز استفاده کنید میتوانید از مشاوره سئو خود کمک بگیرید.
مطلب خیلی خوبی بود
ممنون