مجیک فالوور

مجیک فالوور | خدمات شبکه های اجتماعی

آرون بانک

آرون مارکت

stp trading

STP Trading

آموزش اپلیکیشن Adobe Photoshop برای اندروید
آپدیت

آموزش اپلیکیشن Adobe Photoshop برای اندروید

17 آوریل 2018

2 دیدگاه

آموزش کامل کار با اپلیکیشن Adobe Photoshop Express برای اندروید

در این پست قصد داریم آموزش Adobe Photoshop Express ، یکی از نرم افزارهای کاربری و بسیار مفید ویرایش عکس رو براتون قرار بدیم . این نرم افزار حاوی تنظیمات حرفه ای و کلی فیلتر رایگان هست که به راحتی میتونید با اون ها تصاویر خودتون رو زیباتر بکنید. با کافه اپس همراه باشید …

 

نرم افزار Photoshop شرکت ادبی یکی دو سالی میشه که برای اندروید و آی او اس منتشر شده که با استقبال بسیار خوبه کاربران هم منتشر شده . البته Photoshop منتشر شده برای گوشی های تلفن همراه و تبلت ها تفاوت های زیادی با نسخه ی دستکتاپ این نرم افزار داره که شرکت ادوبی برای جبران این تفاوت ها سعی کرده نسخه های مختلفی رو به نام های Express , Fix , Mix , Sketch و Lightroom منتشر کنه تا نیاز های طیف وسیعی از کاربران رو برطرف کنه .

در این پست با آموزش نسخه ی Photoshop Express در خدمت کاربران کافه اپس هستیم .

نسخه ای که در play store خود اندروید منتشر شده نسخه ی غیر رایگان هست که با پرداخت مبلغی میتونید این نسخه رو فیکس کرده و محدودیت های نسخه ی رایگان رو رفع کنید . البته راه دیگه ای هم هست ! اونم همراه با کافه اپسه 🙂 ما نسخه ی مود شده و کاملا کامل Photoshop Express رو در اختیارتون قرار میدیدم که تمام امکانات و فیلتر های اون فعال شده و به راحتی و رایگان میتونید از اون استفاده کنید .

نصب و اجرای نرم افزار

–در اول کار Adobe Photoshop Express رو از این لینک دانلود کنید . ( این لینک به طور مرتب اپدیت میشه )

–پس از دانلود Photoshop Express ، فایل اون رو نصب کنید ( اگر در نصب دچار مشکل شدید این پست رو بخونید )

Photoshop Express

— در صفحه جدید ظاهر شده میتونید عکس رو که میخواید ویرایش کنید رو انتخاب کنید . دقت کنید که برای دسترسی به پوشه ها میتونید از قسمت بالایی روی All Photo کلیک کنید و پوشه های مختلف رو مشاهده کنید . این کار برای دسترسی به عکس های قدیمیتر خیلی مفید خواهد بود

— خوب عکس رو انتخاب میکنیم

نکته : نرم افزار Photoshop Express از طیف بسیار گسترده ای از فرمت های تصویری پشتیبانی میکنه که شامل موارد زیر میشه :

فرمت های تصویری عمومی : JPG, PNG
فرمت عکس های خام شرکت های مختلف: arw (SONY), cr2 (CANON), crw (CANON), dng, erf (EPSON), raf (FUJI), 3fr & fff (HASSELBLAD), dcr (KODAK), mrw (KONICA), mos (LEAF), rwl (LEICA), nef & nrw (NIKON), orf (OLYMPUS), rw2 (PANASONIC), pef (PENTAX), srw (SAMSUNG

این مورد سبب میشه که شما به فایلهایی دسترسی داشته باشید که حتی ممکنه گالری گوشی شما هم توانایی شناسایی اونها رو نداشته باشه . از طرفی بعد از اعمال تغییرات این فایلها با فرمت Jpg ذخیره میشه که شما به راحتی میتونید با گالری خودتون اون عکس رو مشاهده و در فضای مجازی و نرم افزارهای شبکه های اجتماعی منتشر کنید . این یکی از نکات بسیار مثبت این نرم افزار هست .

منوی فیلتر ها

— خوب بعد از انتخاب تصویر (در ابتدا یک تصویر پرتره رو ویرایش خواهیم کرد ) ، مستقیما وارد صفحه ی فیلتر های اماده میشید. در اینجا فیلتر ها به بخش های مختلفی به نام های Normal ، Free ، Black & White ، Portrait ، Nature ، Splash و Duo Tone تقسیم بندی میشن که هر کدوم دارای چندین فیلتر اماده هست که با کلیک روی هر کدوم میتونید تغییرات حاصل رو به صورت انی مشاهده کنید . همونطور که از اسامی بخش ها معلوم هست قسمت Black & White  برای تصاویر سیاه و سفید ، Portrait برای پرتره ها و تصاویر چهره ها کاربرد داره Nature برای تصاویری که از طبیعت گرفتید کاربرد داره و …

در زیر چند مورد از تغییرات نرم افزار با این فیلتر ها رو مشاهده میکنید :

— میتونید با انتخاب گزینه های انتهایی صفحه ی فوتوشاپ بین بخش های مختلف سوویچ کنید .

منوی برش و چرحش عکس

— گزینه ی دوم بخش انتهایی از سمت چپ مربوط به کراپ کردن و بریدن عکس میشه

با انتخاب گزینه ی Aspect Ratio شما با استفاده از یک سری برش های از پیش تعیین شده میتونید تصویر رو برش بدید یا اینکه با جابجایی چهار گوشه ی تصویر اندازه ی دلخواه رو مشخص کنید .

در قسمت Rotate امکان چرخاندن عکس رو دارید ، اگر عکس کج گرفته شده در این قسمت میتونید اون رو مطابق میل خودتون درست کنید ( هر چند ممکنه قسمتی از تصویر رو از دست بدید )

با کلیک روی گزینه ی Rotate در پایین ، تصویر از سمت راست به چرخش در میاد ، با هر کلیک تصویر یکبار میچرخه

با کلیک روی گزینه ی Flip horizontal تصور رو از سمت عمودی معکوس میکنید ، مثل اینکه آینه گزاشتید ، تصویر به صورت عمودی معکوس میشه

با کلیک روی Flip Vertical تصویر از سمت افقی معکوس میشه

تصاویر زیر رو این تغییرات رو بهتر نشون میده

منوی تغییرات رنگ تصویر

قسمت بعد قسمت مربوط به Adjust یا تغییرات دستی مشخصات رنگی تصاویر هست . مشخصا این قسمت پرکاربردترین قسمت نرم افزار هست .

Clarity

گزینه ی اول Clarity هست که میتونید اینطوری تعریفش کنیم :

Clarity یک تنظیم در تون‌های زنگی میانی یا Mide Tone است و مقادیر بالای سفید و سیاه را تغییر نمی‌دهد، بلکه Contrast تون میانی را افزایش می‌دهد. مقدار مثبت Clarity باعث افزایش Contrast می‌شود. آن را روی 50 قرار دهید.

به طور خلاصه با امتحان این گزینه هم مشاهده میکنید که برای تصاویر معمولی پرتره این گزینه به هیچ وجه مناسب نیست و سبب تغییر شدید کنتراست تصویر و در نتیجه تیره شده نقاط تیره و روشن شدن نقاط روشن خواهد شد . در برخی تصاویر مثل تصاویر طبیعت که آسمان ابری هم هست این گزینه نمود بیشتری پیدا میکنه .

Sharpen

گزینه ی بعدی Sharpen هست که مشخصا وظیفش شارپ کردن تصویر هست . به بیان خیلی ساده شارپ کردن تکنیکی برای افزایش شفافیت ظاهری یک تصویر هست. مشخصا اگر بیشتر از مقدار مجاز که بسته به تصاویر متفاوت هست اعمال بشه در صورت بزرگنمایی تصویر نقطه نقطه خواهد شد و نویز پیدا میکنه و در صورت کاهش (که البته نمیشه با این گزینه کاهشش داد! در مرحله ی بعد چگونگی کم کردن شارپنس عکس رو میگیم ) موجب تار شدن تصویر میشه . در بیشتر مواقع بعد از گرفتن تصویر سعی کنید مقداری تصویر رو با این گزینه شارپ کنید ، تست کنید و ببینید کدام مقدار برای تصویر شما مناسب هست .

Noise

گزینه های Reduce Luminescence Noise و Reduce color Noise همونطور که اسمشون پیداست برای کاهش نویز تصویر در بخش های درخشندگی و رنگ مورد استفاده قرار میگیرن . اگر تصویرتون رو با Iso بالا گرفتید و نقطه نقطه هست میتونید با این گزینه اون نقطه هارو کاهش بدید البته این گزینه دقیقا عکس کار شارپنس کردن رو انجام میده و تصویر رو تارتر میکنه . گاها لازم هست استفاده از این گزینه .

Defog

گزینه ی Defog همونطور که از اسمش پیداست عمل ضد مه رو انجام میده، در عمل سعی میکنه با افزایش کنتراست و تیره کردن تصویر مه گرفتی تصویر رو کمتر کنه . باید امتحان کنید ببینید که آیا رو تصویر شما مفید هست یا نه ، غالبا برای تصاویر طبیعت مورد استفاده قرار میگیره

Fade

گزینه ی Fade یجورایی عکس کار Defog رو میکنه و تصویر رو محوتر و رنگ پریده تر میکنه .

Exposure

گزینه ی Exposure باعث روشن شدن تصویر میشه و روشناییش رو افزایش میده .

Contrast

گزینه ی کنتراست که قبلا هم دربارش صحبت کردیم در اصل به معنی اختلاف بین روشن ترین رنگ و تیره ترین رنگ هست که برا تصاویر پرتره پیشنهاد میکنم یا تغییرش ندید یا هم اگه تغییر دادید خیلی کم تغییر بدید تا سبب تخریب عکس نشه، اما در تصاویر طبیعت یا ژانرهای دیگه جز پرتره کابرد زیادی داره .

Highlights

گزینه ی Highlights هم همونطور که از اسمش پیداست برای تغییرات هایلایت های تصاویر و مناطق روشن اون کاربرد داره ، در تصاویر طبیعت اگر کمترش کنید بوکه های بهتری بهتون میده . در پرتره ها هم سلیقه ای هست ولی من خودم همیشه کمترش میکنم تا اینکه بیشترش کنم !

Shadows

گزینه ی Shadows سایه های تصویر رو تغییر میده ، سعی کنید همواره کمی این مقدار رو افزایش بدید تا تصاویر بخصوص پرتره ها کمی روشن تر بشن

WhiteBlacks

گزینه ی White و Blacks هم همونطور که از اسمشون پیداست برای افزایش سقیدی یا سیاهی تصویر کاربرد دارن .

Temperature

گزینه ی Temperature برای تغییر دمای تصاویر هست ! هر چقدر این مقدار رو افزایش بدید تصویر گرم تر میشه . دقت کنید که اگه در حالت Raw عکاسی کرده باشید با تغییر این گزینه ی شاهد تغییرات شگرفی در رنگ بندی عکسهاتون میشید! در مورد تصاویری که در شب گرفته میشه تصویر رو سردرتر کنید یعنی این مقدار رو کاهش بدید و بالعکس .

Tint

گزینه ی Tint هم تون رنگ رو تغییر میده . در تصاویری که در غروب گرفتید این گزینه نتایج شگرفی رو در اختیارتون میزاره ! کافیه امتحانش کنید !

Vibrance – Saturation

گزینه ی Vibrance و Saturation هم موازی هم دیگه حرکت میکنن، به طور خلاصه میشه گفت Vibrance اشباع رنگهایی رو افزایش میده که کم اشباع هستن ! یعنی روی رنگ های اشباع شده و پر رنگ چندان تغییری نمیزاره اما رنگ های کم اشباع رو اشباع تر و غلیظ تر میکنه ! این تکنولوژی کاملا هوشمند عمل میکنه و نیازی به عمل خاصی از طرف شما نیست ! در عوض Saturation اشباع شدی همه ی رنگهارو با هم عوض میکنه ! نتایجشون تفاوت زیادی داره ! امتحان کنید !!

خوب این منو هم تموم شد ، تصاویر مربوط به تغییرات صورت گرفته رو در زیر ببینید :

منوی حذف قرمزی چشم

— گزینه ی بعدی همونطور که از شکلش معلومه برای حذف قرمزی چشم کاربرد داره. اگه به خاطر فلش زدن یا هر کار دیگری چشم سوژتون قرمز شده، کافیه روی تصویر کلیک کنید تا نرم افزار به صورت اتوماتیک و هوشمند قرمزی رو رفع کنه. توجه کنید که یک گزینه برای چشم انسان هست (People) و گزینه ی دیگه برای چشم حیوان خانگی (Pets) کاربرد داره. این پروسه هم اتوماتیک انجام میشه و نیاز به کار خاصی از طرف شما نیست ، فقط گزینه رو انتخاب و روی تصویر کلیک کنید ! همین !

Photoshop Express

منوی قاب بندی و فریم بندی عکس

— گزینه ی بعدی از منوی پایینی مربوط به قاب عکس هست .گزینه های مختلفی داره که میتونید با تستش گزینه ی مد نظر خودتون رو انتخاب کنید . حالت Basic یا پایه که قابهای عادی هستن . حالت Edges لبه ها قاب بندی میشن و حالت Frames که فرم های اماده روی عکس میشینن . این مورد هم انتخابی هست و اگه خواستید میتونید اعمالش کنید.

منوی اصلاح و ترمیم

— گزینه ی بعدی Health یا همون ترمیم هست . مثلا اگر نقطه ی سیاهی در تصویر وجود داره یا احیانا اکنه ای چیزی هست که میخواید بردارید از این گزینه میتونید استفاده کنید (البته در اموزش های بعدی و در ادوبی فوتوشاپ فیکس ابزار مفیدتری برای این کار وجود داره که بهتون معرفی خواهم کرد ) . در اینجا کافیه روی نقطه ی مدنظر زوم کنید و بر روی اون نقطه کلیک کنید . عمل ترمیم اتوماتیک انجام میشه . اگه قلم داشته باشید اینجا بهتر نتیجه میگیرید ! نتیجه ی ترمیم رو در عکس زیر ببینید :

تصویر سمت راست تصویر اصلی ، تصویر سمت چپ تصویر ترمیم شده هستش ! محل ترمیم آرنج دست سوزه هست .

یکسری گزینه هم در بالای صفحه هست که به شرح اونها هم میپردازیم .

دکمه ی فول اسکرین

از سمت راست گزینه ی اول وظیفش این هست که صفجه رو فول اسکرین کنه ! با این گزینه تصویر خودتون رو بهتر میبینید و ویرایش ملموستری میتونید انجام بدید ! با کلیک مجدد روی همین گزینه مجدد از حالت فول اسکرین خارج میشید. یه نکته ی ریز هم اینکه اگه یه کلیک کوچیک روی تصویرتون کنید به حالت فول اسکرین میرید ! این راحتتره !

به اشتراک گذاری و ذخیره ی تصویر

گزینه ی بعدی گزینه ی مربوط به اشتراک گداری هست . همونطور که در تصویر زیر میبیند با این گزینه هم میتونید تصویرتون رو تو گوشیتون ذخیره کنید (Save To gallery) هم میتونید در شبکه های اجتماعی مختلف اونها رو به اشتراک بذارید. گزینه های دیگه هم مثل لایت روم وجود داره که اگه رو اون کلیک کنید عکس ویرایش شدتون رو در برنامه ی لایت روم ادوبی باز میکنه . در قسمت More هم میتونید مستقیم تصویر رو به عنوان Wallpaper گوشیتون انتخاب کنید یا اینکه اون رو پرینت کنید (در صورت اتصال به پرینتر !) .

Photoshop Express

مقایسه قبل و بعد از تغییرات

گزینه ی بعدی به منظور مقایسه ی تصویر با حالت ماقبل ویرایش اون هست . البته اگه رو عکستون کلیک کنید و انگشتتون رو نگه دارید هم میتونید این کار رو انجام بدید و عکستون رو با حالت قبلش مقایسه کنید.

تغییرات خودکار در عکس

گزینه ی بعدی که شبیه عصای جادوگرا هست هم مربوط به انجام اتوماتیک تنظیمات هست . اگه این گزینه رو بزنید برنامه به صورت اتوماتیک تنظیمات بالا رو انجام میده که غالبا مفید نخواهد بود !

بازگشت به مرحله قبل در هر قسمت از تغییرات

گزینه ی های بعدی مربوط به Undo  و Redo هست که تغییرات رو مرحله به مرحله به حالت قبل یا بعد خودش برمیگردونه ! اگه اشتباها تغییری انجام دادید و پشیمون شدید از این گزینه استفاده کنید .

برای ذخیره ی تصویر هم میتونید بعد از اتمام کار گزینه ی برگشت رو بزنید که ازتون میپرسه عکس ذخیره بشه یا نه ، و یا اینکه با زدن گزینه ی اشتراک گذاری و بعد ذخیره در گالری تصویرتون رو در گالری خودتون ذخیره کنید .

 

برای دانلود نرم افزار Adobe Photoshop Express اخرین نسخه ی مود شده به این لینک مراجعه کنید .

 

تقریبا به تمامی موارد اشاره شد ، یک مورد واترمارکینگ موند که اون رو هم بزودی در پستی جداگانه توصیح خواهم داد .

لطفا هر مشکلی ، انتقاد یا پیشنهادی داشتید با ما در میان بگزارید ! پیروز باشید …

 

 

 

شاد فیلم

شاد فیلم

اوانو

اپلیکیشن اوانو | Ewano

مطالب مشابه Similar to

دیدگاهتان را بنویسید Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشکان مجمد سلیمی

پاسخ

آموزش عالی بود خیلی مفید بود واسه من واقعا عالی

نسخه اندروید: مدل گوشی: شیاومی نوت 9

🏅 Aydin

پاسخ

😍💐